Miért fontos a SEO (keresőoptimalizálás) a vállalkozásodnak?

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás.


tree-834130_1920

Search Engine Optimisation- a lényeg velősen

A tevékenység lényege: egy weboldalt bizonyos kulcsszavakra, kifejezésekre, fogalmakra a keresőkben lévő találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni. Nem véletlen a nagy igyekezet, hiszen az emberek egy keresés során jellemzően csak a találati lista első oldalát nézik meg (90%), ami a Google esetében 10 találatot jelent, és közel felük az első találatra fog kattintani, de az első három találat elviszi a kattintások több mint kétharmadát. (De azért érdemes megjegyezni azt is, hogy a felhasználók viselkedését illetően- a többi keresőmotor esetében sincs ez másképpen .)


 

A seo felhívja a figyelmet a honlapodra

Ha már eljutottál addig, hogy saját weboldalad van, akkor egy fokkal már feljebb kerültél azokkal szemben, akiknek nincsen honlapjuk. Azonban ebben az esetben kérdéses lehet, hogy rossz, átlagos vagy jó honlappal rendelkezel-e?

Ez a látogatóid száma szerint (pl.: a Google Analytics segítségével) pontosan mérhető. A SEO figyelmet teremt a weboldaladnak. Nem elég szép, de mégis értéktelen honlapokat készíttetni. Az igazán jó site magától is működik. Ebben az esetben a feladatod csak annyi, hogy megfelelő időközönként aktívan frissítsd.

Természetesen ez a szakasz nem a te dolgod. Ez mindig a programozó feladata, hogy a megfelelő szabványoknak megfelelően állítsa elő a weblapodat.


Miért olyan nagy a jelentősége a keresőmotoroknak?

A lehetséges látogatók mintegy 95%-a keresőkön keresztül éri el a számukra kívánatos weboldalak egy jelentés részén. A google találati listájának első három helyezettje egy adott keresés 60%-át bonyolítja le.

Evidens, hogy a nagy-számok törvénye alapján a látogatókból lesznek az érdeklődök, később pedig a megrendelők is. Hétköznapi példával élve hiába van egy garázsban tartott szuper autónk, ha arról rajtunk kívül senki sem tud. Pontosan ez a keresők feladata, hogy a jövőbeli lehetséges kuncsaftjaink figyelmét- az adott termékünkre és / vagy szolgáltatásunkra felhívja.


 

Tanácsok a fejlesztők számára

  • Optimalizált megjelenés: Minél gyorsabban betöltődő  weboldal – a lehető legtöbb tömörítést alkalmazva.
  • Körbejárható honlap: Hanyagoljuk a régi-módú kereteket, flash animációkat, rejtett és hibás linkeket egyaránt.
  • Megfelelő hivatkozások: egyértelmű, jól felépített hivatkozások és oldaltérkép. A vizuális elemekhez esetenként magyarázat is ajánlott.
  • W3C Valid site: A szabványoknak megfelelően felépített honlap, hiszen a kereső eszerint is rangsorol. A google számos más tényező mellett ezt is figyelembe veszi. (Érzed a presztízs igaz :)?
  • Tartalom: Egyedi content, logikusan felépített jegyzék. Lehetőség szerint minél kevesebbet másolj – egyrészt, mert nem etikus, másrészt pedig a kereső sem szereti.
  • Életkor: A korod csak akkor számít, ha sajt vagy bor vagy – hangzik a mondat, de így nem teljes, mert a weboldalakra ez ugyanígy vonatkozik. A keresők rangsorolnak a tartalmak megbízhatósága szerint is. Pontosan tudják, hogy ami csak rövid ideig van valahol – az nem megbízható – eszerint az nem is indexelhető.
  • Bejövő, mutató URL-ek: Gyűjtsünk ránk mutató oldalakat. Rengeteg ingyenes megoldás létezik, ezzel egy későbbi cikkben foglalkozom.

Hogyan működik a Google kereső?

Hogy egészen pontosan hogyan működik – azt ugyanolyan hétpecsétes titok őrzi, mint pl.: az Unicumot vagy az IOS forráskódját, de a közzétett publikációk szerint időközönként leindexeli a számára engedélyezett oldalakon található tartalmakat. Hivatkozásról hivatkozásra halad, de természetesen nem teljes gázzal. Meghatározza a számára értékes és hulladék kategóriákat, majd a hasznos tartalmakat rangsorolja. Végeredményben egy térképet hoz létre, mely segítségével emberek százmilliói böngészik a mai internetet.


 

A google imádja a friss tartalmakat

Pontosan… A google gyakran indexeli a sokszor módosított honlapokat, ezért érdemes akár minden nap pár percet rászánnod egy jól megfogalmazott hasznos tartalom létrehozására… Ez nem vicc… Neked pár perc… még igen sokat hozhat a ház tájára…


 

Minél több tartalom, annál több kulcsszó

Akármikor létrehozol egy új contentet, annyiszor több kulcsszóval gyarapodik a honlapod a keresőrobotok számára. Ez pedig minden egyes alkalommal hozzájuttathat ahhoz, hogy adott szóra téged hozzon ki első találatra. Content is king – a tartalom a király.

 

 



VISSZA >>>

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

16 − egy =

Fejtsd meg a műveletet *