Lemaradhatsz versenytársaiddal szemben, ha a te weblapod még nem reszponzív…
Responsive web design (RWD) fogalma egy olyan új típusú webfejlesztés, melynek eredményeképpen az adott honlap minden lehetséges eszközön és böngészőben akadálymentesen jelenik meg. Az eszközök eszerint lehetnek okos-órák, mobiltelefonok, tabletek, számítógépek és így tovább.
A szakzsargon fluid (folyékony) honlapkészítésnek is nevezi, mert a tartalom, akár a víz – kitölti az összes rendelkezésére álló helyet. Egyszerűbben tehát: a honlapod mindig a kijelző méretéhez megfelelően alkalmazkodva jelenik meg.
Jelentősége óriási. Működése CSS3 media querie-k használatával valósul meg. A legnépszerűbb ismert reszponzív framework a Bootstrap. A BS és az ahhoz kapcsolódó ingyenesen használható grid (háló) egy tökéletes választás abban az esetben, ha weblapodat reszponzív megjelenésben szeretnéd kivitelezni.
A 2015-ös évre az internet használatának mintegy több mint 40%-a már nem a számítógép elől történik, hanem a kézbe vehető kütyük segítségével (okos-óra, telefon, tablet stb.) Ráadásul ez a folyamat – növekvő tendenciát mutat.
Két vállalkozás közül a látogatók természetesen előbb fogják annak a honlapját böngészni, mely akadálymentesített mobiltelefonon is – ebből következik, hogy amelyik honlapját böngészik – a jövőben várhatóan azzal fognak együttműködni, illetve pl.: webáruházak esetén – azoktól fogják terméküket megrendelni.
Fontos megemlíteni azt is, hogy mostanra a google (no meg más keresőmotorok is) előbbre sorolja a találati listában azon weblapokat, melyek reszponzív kivitelezéssel készültek.
A zsebben hordható internet trendi, mindenhol jelen van. Láthatjuk a tömegközlekedési eszközökön (buszon, vonaton, villamoson), de az azokhoz kapcsolódó megállókban és várakozási helyeken egyaránt. Azonban ugyanígy megtalálható a helyi kávézókban vagy az utcán sétáló emberek kezében is.
Szakértők állítják, hogy akiknek 2015-ben még nem reszponzív a honlapja, azok várhatóan 2020-ig le fognak maradni a velük ellentétben reszponzív weboldallal rendelkező versenytársukat illetően. (Természetesen nem a helyi fodrász vagy a köműves, hanem azon cégek összessége, melyek aktívan értékesítenek a neten.)
Számítógépen a legegyszerűbben úgy, hogy az egérrel megragadod a böngésző jobb vagy bal szélét – majd szépen lassan elkezded azt befelé húzni – ekkor
Az első esetben website-od reszponzív, míg az utóbbiban fejlesztésre szorul. (Másfajta ellenőrzési módszer: http://responsivetest.net/ pl.: a responsive tester használatának segítségével.)
Vélemény, hozzászólás?