Hogyan építsünk fel egy hatékony weboldalt?

Tippek egy jó honlap elkészítéséhez

Az első weblapod megfelelő felépítésének alapkövei…

Sokszor találkozom azzal a problémával, hogy az ügyfél honlapot szeretne, de nem rendelkezik megfelelően széleskörű információkkal a vállalkozása marketingjét illetően. Rengeteg esetben a 10-15 éves vállalkozásának még egy épkézláb logója sincs. Ezért az első és legfontosabb tennivaló mindig a névválasztás majd az embléma illetve logótervezés.

Az online megjelenéshez szintúgy fontos a domain név és a hozzá tartozó webtárhely szolgáltató kiválasztása. (Én jelenleg a Forpsival és a Silihosttal dolgozom együtt. Mindkét szolgáltató kiemelkedő minőséget nyújt. Utóbbit azoknak ajánlom, akiknek komplex, az előbbit pedig, akiknek pénztárcabarát megoldásra van szükségük.) A domain név kiválasztásakor ügyeljünk rá, hogy lehetőség szerint ne túl hosszú, könnyen memorizálható nevet válasszunk.

 

Ezután fontos tisztázni a cég legfőbb küldetését. (Pl.: Az Always Better marketing missziója: Olyan, ügyfelek által is menedzselhető marketing megoldások kidolgozása, melyek segítségével valódi fellendülést tapasztalhatnak a cégük növekedését illetően.) Ugyanitt, ha elég kreatívak vagyunk akkor egy mottót vagy szlogent is csatolhatunk (Pl.: the Brandmaker).

A “hivatás” meghatározása után fontos részletesebben is kifejteni egy-egy szervezet tevékenységét. (Ennek megírásához mankót nyújthatnak az alábbi kérdések):

  • Kik a cég alapítói, működtetői?
  • Milyen szolgáltatásokat nyújtotok?
  • Mely réteg a fő célcsoport?
  • Miért pont ezekkel a dolgokkal foglalkoztok?
  • Hová szeretnétek pár éven belül eljutni?

 

A szolgáltatásokat érdemes egyesével  két-három mondatban bővebben is kifejteni. (Pl.: Honlapkészítés: Mobil- és keresőbarát honlapkészítés, egyedi grafikával, saját adminisztrációs felülettel havi és éves díjak nélkül, egyszeri díjfizetéssel … szakértőtől. VAGY, Grafikai tervezés: A mai kor trendjeinek megfelelő, pontos, letisztult grafikai megoldások az egyszerű céglogó-tervezéstől a komplex, többoldalas kiadványokig. ILLETVE Fotó és videókészítés: Professzionális felszereléssel vállaljuk cégek és magánszemélyek fotó és videómegoldásait. Imázsfilm, reklámfotózás, kreatív videóvágás.)

 

Miután sikerült összeállítanod vállalkozásod bemutatkozását, azonnal nekikezdhetsz ebből a szövegből kiragadni a 20-25 szóból álló – cégedet leginkább meghatározó – kulcsszófelhőt. Ezt lehetőség szerint a prioritásoknak megfelelően rendezd is sorba. (Az én esetemben pl.: 1. marketing megoldások 2. honlapkészítés 3. videózás és fényképezés 4. grafikai tervezés 5. embléma és logótervezés 6. névjegykártya nyomtatás ….. 24. matrica készítés 25. babafotózás stb.)

 

Településhatározó: A témaválasztás mellett ugyanilyen fontos dolog a területi behatárolás is. Gyűjtsd össze – ugyanígy fontossági sorrendben – a céged számára releváns településeket is (pl.: 1. Sopron, 2. Kapuvár 3. Győr 4. Mosonmagyaróvár 5. Szombathely 6. Eisenstadt ….. 24. Budapest 25. Bécs stb.) Mellékvonalon megemlíthető de nem kizárólagosan célravezető megoldás: “Sopronban és környékén” – “egész Magyarországon” – “Győr-Moson-Sopron megyében”.

 

 

A weben nagyon fontos mindent leírni, mert a keresőmotorok elsődleges szempontja továbbra is a tartalom. Legelőször a szövegek alapján fogja az algoritmus a céged honlapjának pozícióját meghatározni. Tovább szempontok, amiket a kereső szintúgy figyel:

  • Oldalsebesség
  • Mobilbarát felépítés
  • Technikai stabilitás
  • Biztonságos oldal
  • Link-élettartam
  • Releváns hivatkozások
  • stb.

Fontos a valódi bizalomépítés. Állítsd össze, hogy kikkel dolgoztál már együtt! Legyen köztük olyan akivel korábban, de olyan is akivel folyamatosan együttműködsz. Ha tudod, akkor szólítsd meg őket, értékeljék tevékenységedet és vállalkozásodat. A weboldalad lesz az online névjegykártyád, jó esetben naponta több száz embernek is a “kezébe adhatod”. Szánj időt a honlapod megfelelő felépítésére, mert sajnos a rossz benyomások, nem megfelelő megoldások is elriaszthatják a jövőbeli ügyfeleidet.

 

 

Ha ezt kiegészíted az összes lehetséges elérhetőségeddel (telefonszám, email cím, gps koordináták, postázási cím, stb.), akkor ez már egy jó alap lehet az induláshoz.

A sok text mellett természetesen ne felejtkezz meg a vizuális közvetítésről sem. Ugyanis a számítógép előtt ülő ember vizuális lény. Fontosak az ikonok, fényképek, mozgó / animáló elemek is. Folyamatosan fent kell tudni tartani az érdeklődést. Ezt a részt – ha valóban igényeset szeretnél – érdemes szakértőre bíznod.

 


 

Ezekben és még rengeteg rendszerszintű megoldásban tudok neked és a vállalkozásodnak segíteni…

IDŐPONT FOGLALÁS

Kérj ingyenes konzultációs időpontot, hogy a te vállalkozásodat is fellendítsük…

 

 



VISSZA >>>

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenhárom − egy =

Fejtsd meg a műveletet *