Nem nagyon van már új a nap alatt...

Eredeti másolat

Miért is kezdenénk az egészet Ádámtól és Évától?

Az egyik hasonszőrű vállalkozás a napokban megjegyezte a facebook oldalán, hogy az újonnan elkészített weboldalunk hasonlít az ő honlapjukra. Először direktbe szerettem volna reagálni, de aztán rá kellett jönnöm, hogy nem új-keletűek az ilyesfajta történetek. A világhálón lévő weboldalak ugyanis nagy általánosságban ugyanúgy épülnek fel. Minden site-on van menüsor, általában slider is. Vannak gombok, ikonok, fotók, fej és lábléc, tartalmi rész stb. Az itt felsorolt DOM elemek minden weboldal szerves részét képezik. (Mindenki CSAK ezek segítségével tud összerakni egy-egy oldalt!)

 

A megoldások – nagyrészt online – bárki számára hozzáférhetőek, éppúgy ahogyan a honlapok döntő többségét kiszolgáló wordpress motor is. (HOPPÁ… ezt is mindenki másolja? SOHA). Szinte minden grafikus, és majdnem minden sitebuilder vesz át, ollóz össze ötleteket más oldalakból, korábbi munkákból. (ONLINE BRAINSTORMING). Aki ellenkezően vélekedik… az általában vagy hazudik… vagy méregdrága, megfizethetetlen árakon dolgozik …vagy éppen úgy másolja le az egyes ötleteket, hogy azok már a felismerhetetlenségig különböznek az eredetitől. (De az attól még ugyanúgy egy származtatott ötlet marad…)


Vajon a kagyló lopta mintáját a fáról? Vagy a fa cserkészte be a kagylómintát?

 


A mai felgyorsult világban nincs idő (no meg igény sem) arra, hogy minden egyes ikont kézzel, a saját fejünkből kiötletelve tervezzünk meg. (Ehhez már rengeteg Creative Commons tartalom létezik.) Az ügyfél eredményes weboldalt szeretne, a környezetében testre-szabott, egyedi megoldásokkal, számos funkcióval felvértezve, és mindezt megfizethető, reális áron. A legfontosabb véleményem szerint, hogy neki és az ő ügyfeleinek tetsszen!  Mégis kit zavarna lokális szinten az, ha pl.: egy soproni autószerelő-műhely weboldala hasonlítana egy debreceni autószerelő-műhely honlapjához? Szerintem senkit… Az én ügyfeleimet, azokat akik engem választanak… akik végigolvassák ezt a cikket és megértik… azokat biztosan nem! 


Miért nem? Azért, mert ők korrekt áron kínált, kiváló minőséget akarnak,- bevált, megszokott megoldásokkal. Ezt tőlem meg is kapják, mert én mindig a legjobb ötleteket egy csomagba összegyűjtve készítem el az ő honlapjaikat. Ők minden esetben, általunk egyedileg megírt kódot és saját, általunk újrarajzolt grafikát kapnak. Sosem lopunk le dolgokat direktbe (ctrl+c – ctrl+v | print screen stb.), mert az már lopás! De miért ne fejleszthetnénk tovább a jól bevált megoldásokat? Miért ne alakíthatnánk át szép, meglévő grafikákat az ügyfél jellemzőihez igazítva? Miért készítsünk otthon sót a leveshez, ha a boltba is kapható? Hát azért ne… mert az ügyfél (magától értetődő módon) nem akarja kifizetni a só elkészítésével járó feladatokat! Ő csak egy finom levest szeretne!

 

Minden kávészem hasonló – ezzel definiálják a kávészem
meghatározást, de mégis sokban különböznek!


Az összes honlap követi a trendeket,
bevált módszereket – de mégis mindegyik más!

 

 

Vannak jól menő multik, nagyvállalkozások ahol szükséges minden egyes pixelpontot egyedileg megtervezni, de ugyanitt ne feledkezzünk meg az egyedi szöveg, fotó, videó és színhasználatról se! Bizony! Az ingyenes képmegosztókról letöltött képek használata sem annyira egyedi megoldás ám… És ha már itt tartunk… betűtípust is lehet kézzel, karakterenként rajzolgatni… meg a színkódokat is be lehet “pickelgetni” egyesével… Ugye-ugye… milyen érdekes, hogy kapásból találok én is olyan pontokat ahol más is “sablonokhoz” nyúl.


Mindegyik esernyő… de más színűek… melyik az eredeti és melyik az utánzat?

 


Az új weboldalunk minden egyes részét Tamással együtt terveztük meg! Olyannyira, hogy szokásos mód egy A4-es papírra voltak felrajzolva és felírva az egyes elemek/szövegblokkok (fontossági sorrendben) balról-jobbra, felülről-lefelé! Hogy közben- néhány jónak talált elrendezést, megoldást átörökítettünk a nyitólapunkra? Na és? Mi van akkor? Egy négyzetet, színkódot, vagy animációt nem lehet levédetni (ha mégis akkor a hozzá kapcsolódó védjegyoltalmat is fel kell tüntetni).

 

Szerintem ez legyen a legnagyobb bűnünk, – kárpótlásul viszont – mi nem kérünk el olyan szolgáltatásokért díjat, melyek nem minősülnek tényleges szerviznek… Akit zavar az, hogy a produktuma később továbbterjed… az vegye mindezt pozitív kritikának… érezze, hogy olyan jót alkotott, amit nyomokban mi is átvettünk! KÖSZÖNJÜK (Természetesen ő se felejtse el megköszönni tanárainak, különböző szakirodalmak íróinak és az internetnek mindazt amivel az eddigieket létrehozta … az olvasatában lemásolta … hiszen minden tudást, ő is kizárólag a “mindannyiunk számára rendelkezésre álló a csatornákból” tudja megszerezni. Ergo teljesen egyedit majdhogynem senki sem képes készíteni… Hiszen, ami újnak tűnik – általában az is volt már valahol egy egészen más kontextusban…)

 

 

Kedves Olvasó, ha érted amiről beszélek és egyet is
értesz velem, akkor bátran bízd rám vállalkozásod marketingjét!

 

ÁRAJÁNLAT KÉRÉSE

 

 



VISSZA >>>

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

10 + tizennégy =

Fejtsd meg a műveletet *